zaterdag 18 maart 2017

Weer aan de slag na een koude winter

Mijn atelier is verwarmd met een heuse ouderwetse houtkachel en dat betekent iedere morgen het vuur aanmaken en als het echt koud is gaat er flink wat hout doorheen op een dag. En dat was het geval afgelopen winter, waardoor ik halverwege zelfs zonder hout kwam te zitten.
Dus dan maar in huis werken achter de computer aan de monografie over de kunstenaar Jan Th. Giesen, waar ik in 2005 mee begonnen ben.
En je gelooft het niet maar die is gereed en is vanaf dinsdag 21 maart te koop in de boekhandel en natuurlijk via de website van de stichting Jan Giesen:  www. stichtingjangiesen.nl voor het luttele bedrag van 19,95 Euro. Een boekwerk op A4 formaat met 200 pagina's waarvan vele in kleur.

Toen dit alles op de rit stond en de temperatuur weer wat aangenamer werd ben ik ook weer in het door de zon opgewarmde atelier aan het schilderen gegaan. Het zijn inmiddels weer 4 schilderijen geworden van een maiskolf, die in het voorjaar in mijn eigen moestuin is opgegroeid en nu in mijn atelier als naaktmodel ligt te drogen.
De vier schilderijen vormen een pad van een realistische complete weergave naar een abstractie op basis van uitvergroting. Ik zoom dus bij ieder schilderij een stukje verder in maar geef dat wel op eenzelfde formaat (50x60 cm) weer. Ik denk dat er minstens nog twee bij gaan komen de komende weken.
Ik zou zeggen: probeer er van te genieten en als je commentaar kwijt wilt kan dat ook.
Groetjes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten