zaterdag 31 oktober 2015

Een week met Nannie, Rudie en de hond Puk.

Afgelopen week is er hard gewerkt in Collonge! Mijn zus Nannie en haar man Rudie en hond Puk zijn hier geweest, zodat ik samen met Rudie het dak van het gastenverblijf kon aanbrengen. En dat is allemaal gelukt in een bijzonder prettige sfeer, met veel plezier en dus veel genieten en wat zeker niet onbelangrijk is: het dak ligt er en de gastenwoning wordt niet meer met regen en wind bekogeld. Zelf kan ik nu verder met de kleinere eenpersoons klusjes zodat ik hoop dat volgend voorjaar de gastenwoning gebruikt kan worden.

Het was een hele klus om alles een beetje recht te krijgen. De muren van de woning stammen van voor 1800 en waren in die tijd op het oog recht gebouwd en waterpas. Maar ook in die jaren was de wijn hier al goed van smaak met als gevolg dat recht en waterpas niet altijd even recht en waterpas was. Met al zijn vakkundigheid en ervaring heeft Rudie dat behoorlijk weten te corrigeren zodat alles er nu strak uitziet.

Terwijl wij samen aan het werk waren heeft mijn zus Nannie uren in de bossen hier gewandeld met haar drie maanden oude pup Puk, zodat deze aanstaande hond inmiddels behoorlijk de franse taal is meester geworden.

Op woensdag hebben we met z'n allen genoten van de mooie kleuren in de herfstbossen hier in de omgeving.
Zoals gebruikelijk hebben we in de avond met z'n vieren gerummikubd en zelfs Puk was hier enthousiast voor te maken, zodat hij tot groot genoegen van de overige spelers zijn portie wist mee te spelen.

We zijn allemaal trots op het eindresultaat en dagelijks ga ik weer minimaal twee uurtjes verder met het kleinere werk aan de woning.

Groetjes en een poot van Puk!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten