maandag 8 juni 2015

De kunstgalerie in Collonge-la-Madeleine

Dit seizoen wilde ik weer mensen schilderen en het onderwerp de wijnoogst paste hier goed in. Immers de wijnoogst van half september tot begin oktober is vooral mensen werk, maar dan wel heel veel mensen. In de dorpjes in de Bourgogne, waar ik woon, worden voor die gelegenheid allerlei kleine campings ingericht om de plukkers uit alle landen van de wereld onder te brengen. Deze mensen ontvangen een door de overheid vastgestelde vaste vergoeding per dag, maar moeten daar echt hard voor werken van smorgens vroeg tot savonds laat, natuurlijk onderbroken voor gezellige maaltijden samen met vooral veel wijn.
De schilderijen die ik naar aanleiding van vooral door mijzelf  gemaakte foto's hangen nu in de galerie in Collonge-la-Madeleine maar worden tijdens de zomermaanden op diverse plaatsen in de Bourgogne geëxposeerd.
Bij deze wat foto's van de galerie, waarop je ook de schilderijen van de wijnstok van maand tot maand kunt zien, de schilderijen van de paardenbloemen van vorig jaar en natuurlijk de serie maïs van 2011.

Verder een foto van de zonsondergang hier; op dit moment kleurt de lucht iedere avond prachtig rood en vanuit mijn huis kan ik daar heerlijk van genieten.
En wat dacht je van de spontaan bloeiende klaprozen aan de rand van mijn moertuin!

De bouw van de gastenwoning vordert gestaag; de binnenmuur is gesloopt en afgevoerd nu ben ik bezig de vloer te verwijderen. Al met al heb ik voor de muur 12.000 kg stenen tweemaal in mijn handen gehad om de muur te slopen. Eenmaal van de muur in de kruiwagen en eenmaal van de kruiwagen naar een plaats op het terrein. Zwaar werk, maar iedere dag doe ik dat alleen in de late middag en niet langer dan 2 uur.

Het weer is hier voortreffelijk de afgelopen maanden, maar wel veel te droog, dus iedere morgen een beetje sproeien in de moestuin, anders heb ik straks niet meer te eten.

Allen de groetjes en als je in de buurt van Collonge-la-Madeleine komt, bezoek dan gerust even de galerie!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten