maandag 25 mei 2015

De muur staat er na drie dagen

Iedere dag een tweetal uurtjes hebben ervoor gezorgd, dat de muur er staat zonder dat ik last van mijn rug of knie heb opgelopen. In totaal is de muur 5 meter lang, ongveer 1,20 meter hoog en de dikte varieert van 60 tot 90 cm.
De volgende stap van het project is het uitslopen van alles in het huis. Hieronder is ook weer een tussenmuur van natuursteen, een oude vloer en wat balken. Als dat er allemaal uit is kan ik met het dak beginnen.
Tijdens het bouwen van de muur kreeg ik het idee om het dak aan de voorzijde door te laten lopen, zodat ik aan de voorzijde van het huisje een waranda krijg, die dan ongeveer 2,50 diep is en de volle breedte van het huisje beslaat (6 meter). Aan materiaal kost me dat maar één grote balk van 6,50 meter extra en de nodige dwarslatten. Dakpannen heb ik genoeg, omdat het grote dak aan de achterzijde geen dakpannen meer krijgt maar doorzichtig wordt met kanaalplaten van polycarbonaat.

Het leuke van dit project zijn dit soort ideeën, die tijdens de uitvoering ontstaan, waardoor het geheel steeds leuker wordt.

Ik hou jullie op de hoogte en groetjes uit Collonge

23 mei de eerste dag
24 mei
25 mei de muur staat er!
Ziet er nu al gezellig uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten