zaterdag 23 mei 2015

Het zware werk met de mini-pelle.

Het heeft even geduurd, maar nu is het toch gebeurd: de mini-pelle is gisteren langs geweest en heeft in een uur tijd het zware grondwerk rond het gastenhuisje verricht. Hier in Frankrijk vind je altijd wel een beunhaas, die tegen een redelijke prijs dit soort klusjes wil uitvoeren, maar dan komt pas het echte probleem: wanneer komt hij om het te doen? Zo ook weer met deze klus; het was werkelijk te zwaar om met de schop te doen. De grond zat vol keien en wortels van de bomen, die ik vooraf gerooid had. Dus een beunhaas gezocht en werkelijk via via snel gevonden. Dag en tijd afgesproken en natuurlijk ook de prijs. De dag en tijd werd vervolgens driemaal naar achteren geschoven, maar de prijs bleef toch gelijk en daar was ik allang blij mee.
Gisteren is hij dus toch geweest en werkelijk in een uur tijd was alles gebeurd. Het oude muurtje is afgebroken , de grond geëgaliseerd, de oude keien van het muurtje naar de plek gebracht waar ik het nieuwe muurtje moet bouwen en de uitstekende wortels van de gerooide boom zijn uit de grond getrokken.
Vanmiddag ga ik voorzichtig aan de slag om het nieuwe muurtje op te bouwen. Dat kost veel tijd omdat sommige brokken steen meer dan 100 kilo wegen en ik heb me dan ook voorgenomen om het rustig aan te doen, iedere middag hooguit twee uurtjes en dan voorzichtig kijken hoe het oude lichaam hierop reageert.
Wel kreeg ik gisteren, toen ik na afloop wat foto's maakte, het idee om het dak aan de voorzijde wat door te laten lopen, zodat daar een soort waranda ontstaat. Dan zit je straks lekker beschut en qua werk is het niet zo ingewikkeld en dakpannen heb ik zat. Nog even over nadenken!

Groetjes en geniet maar van de foto's.
 Vooraf om 17.00 uur

 Het uitzicht vanaf het terras of de waranda?

  En zo was het om 18.00 uur....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten