maandag 4 mei 2015

Plafond in het atelier

Sinds vorige week vrijdag zit er een plafond in mijn atelier, wat een hele luxe is. Het dak van het atelier is schuin en het hoogste punt is 9 meter. Het dak bestaat alleen uit balken en dakpannen, dus waait er heel wat wind doorheen en dus kou. In de zomer niet erg maar in de winter is daardoor het atelier onbruikbaar; de temperatuur is dan in de morgen niet of nauwelijks boven nul en dat maakt de verf heel erg dik en mezelf heel erg koud.
Om van die koude af te komen heb ik dus op ruim vier meter hoogte een isolatieplafond laten maken, bestaande uit 15 balken en 50 m2 geperst polystyreen. Sinds zaterdagmorgen is het nu ongeveer 15 graden 's morgens in mijn atelier en dat werkt heel erg prettig. Ik moet nu alleen nog afzuiging maken, om de terpentinelucht af en toe gecontroleerd te kunnen afvoeren.
Het schilderen zelf is nu ook weer in volle gang en ik ben bezig met een serie over de wijnpluk, waarbij ik zoveel mogelijk mensen wil afbeelden, die daarin aan het werk zijn. Even dus wat anders dan alle landschappen, bloemen, bomen en bossen. Ik schilder nu ongeveer 7 tot 8 uur per dag in een behaaglijk atelier en geniet dagelijks van mijn plafond. Ik moet behoorlijk doorwerken, want komende zomer heb ik een viertal exposities hier in Frankrijk en daar moet ik wel wat nieuw werk laten zien.
Groetjes uit Collonge-la-Madeleine!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten