woensdag 11 februari 2015

De wilg wil wel.

Naast mijn huis staat een heel oude geknotte wilg van circa 200 jaar. Toen ik het huis kocht was deze wilg minstens 12 jaar niet meer gesnoeid en waren de takken dik en groot geworden en complete bomen, die vanuit de stam van de oude wilg maar liefst 12 meter hoog gegroeid waren. Op 14 augustus 2012 moest ik hem opnieuw laten knotten omdat de uitgegroeide takken gevaar opleverden voor de bovengrondse elektriciteitsdraden en het huis. Met behulp van een groepje buren met tractor, motorzaag en hoogwerker hebben we hem toen letterlijk een kopje kleiner gemaakt en stond het huis bij avond ook ineens weer in de volle avondzon.
Omdat de restant oude wilg nog steeds springlevend is, waren er inmiddels weer takken van 6 meter lengte uitgegroeid en heb ik die gistermiddag eigenhandig weer ingeknot.  Als ik dat iedere drie jaar doe, kan ik het zelf en lopen de draden en het huis geen risico. De middagen hier zijn wat betreft het weer comfortabel om buiten te werken, zonnetje en zo'n 10 tot 12 graden geeft je een voorjaarsgevoel.
De wilg is nu weer kaal en vanmiddag ga ik de takken in stukken zagen om over een paar jaar hiermee de kachel aan te maken. Het is een genot om op deze manier buiten te werken en bij de avondzon vangt mijn zijgevel weer de warme zonnestralen op om zodoende ook droog en warm te blijven.
Hierbij wat foto's van augustus 2012 en natuurlijk van gisteren.
 2012
 febr 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten